9 Nisan 2014 Çarşamba

Android İşletim Sistemini PC'ye Kurma [Android 4.3]

Merhaba arkadaşlar bugün Multiplayer anlatımı anlatmadan önce güzel bir paylaşım yapayım dedim.Android işletim sistemini telefonda yaşayamayan arkadaşlar için bu yazıyı hazırladım :) istediğiniz Android tabanlı oyunlarını ve uygulamaları oynayabilirsiniz.Kesinlikle donma vb. söz konusu yoktur ;).


NOT:Öncelikle resimler bana ait değildir yazı bana aittir.


Öncelikle Android nedir ?

Android, Google’ın geliştirdiği, açık kaynaklı, telefon ve tabletlerde kullanılan, dünyada en çok tercih edilen, Linux tabanlı bir mobil işletim sistemi. 24 Temmuz 2013’te duyurulan en son sürüm Android 4.3’ü bilgisayarımıza nasıl yükleyeceğimizi anlatacağım bu yazıda (dilerseniz farklı sürümlerini de yükleyebilirsiniz, 4.3 olması şart değil).
Öncesinde Android-x86 projesinden bahsetmekte yarar var.
Adından da anlaşılacağı üzere Android-x86 projesi, Android işletim sisteminin x86 platformunda (Intel ve AMD işlemcilere sahip kişisel bilgisayarlar) çalışması için emek harcayan bir projedir. Proje ile ilgili çok daha kapsamlı bilgiye projenin kendi web sayfasından ulaşabilirsiniz. Android-x86 projesinin download sayfasında birçok Android sürümünün bulunduğunu göreceksiniz.
Yapılacak işlem çok basit. Sanki bilgisayarınıza herhangi bir GNU/Linux dağıtımı yüklüyormuşsunuz gibi.
Önce ilgili ISO (disk imaj dosyası) dosyasını boot edilebilir bir şekilde USB belleğinize yazacaksınız. Daha sonra bilgisayarınızı USB’den boot edebilmek için BIOS ayarlarını değiştireceksiniz. Daha sonra da isterseniz Android 4.3’ü flash disk üzerinden kullanabilir dilerseniz de bilgisayarınıza yükleyerek, açılışta bilgisayarınızın hangi işletim sistemi ile başlaması istediğini sordurup, Android 4.3′ü kullanabilirsiniz.
Kurulum;
Şimdi yükleme işleminin nasıl yapılacağını detaylı bir şekilde göstermeye çalışacağım.
Anlattıklarımı önce hiçbir işlem yapmadan sadece okuyun, daha sonra uygulayın.
Öncelikle bilgisayarınıza kurmak istediğiniz Android sürümünün ISO dosyasını Android-x86 download sayfasından indirin. Android 4.3 için indirmeniz gereken ISO dosyası (199 MB).
ISO dosyasını indirdikten sonra USB flash diskimize bu dosyayı boot edilebilir şekilde yazabilmek için UNetbootin yazılımına ihtiyacımız var. Bilgisayarına farklı işletim sistemleri yükleyenler bu yazılımı daha önce mutlaka kullanmışlardır veya duymuşlardır. Linuxçular iyi bilirler :)
UNetbootin, 5 MB büyüklüğünde tek bir exe dosyası. Yazıyı hazırladığım sırada en güncel sürüm numarası 5.85’ti.
UNetbootin’i masaüstünüze kopyalayabilirsiniz. Dediğim gibi tek dosya zaten. UNetbootin’i çift tıklayıp çalıştırdığınızda, Windows güvenlik nedeniyle “bu yazılımı çalıştırmak istediğinizden emin misiniz?” şeklinde bir soru soracak. “Çalıştır” butonuna tıklayın. Karşınıza şöyle basit bir arayüz gelecek:

İndirdiğiniz ISO dosyasını seçin.
Tür olarak USB Sürücü, Drive olarak da USB sürücü bilgisayarınızda hangi harf ile gösteriliyorsa onu seçin. Yanlışlıkla başka bir sürücüye format atmayın :) Görselde hepsini vurgulamaya çalıştım. Biraz dikkat göstermeniz yeterli.
Daha sonra “Tamam” butonunu tıklayın. Karşınıza şöyle bir ekran gelecek:

USB flash diskimde daha önce zaten bu dosyalar olduğu için UNetbootin programı beni uyarıyor. Bu dosyalar zaten var, üzerine yazılsın mı diye. Eğer diskinizde daha önce başka dosyalar varsa bu dosyalar silinecektir. “Yes to All” yani “Tümüne Evet” butonuna tıklayarak onay veriyoruz. Karşımıza şöyle bir ekran çıkacak şimdi de:


Gerekli dosyalar USB flash diske kopyalandıktan sonra işlemin tamamlandığına dair bir ekran gelecek:

Bilgisayarı hemen yeniden başlatmak zorunda değilsiniz. Açık olan programlarınız, kaydetmediğiniz çalışmalarınız olabilir. “Çıkış” butonuna tıklayarak UNetbootin programını kapatın.
Artık USB flash diskiniz hazır. Sıra geldi bilgisayarımıza Android 4.3’ü yüklemeye.
Bilgisayarınızdaki tüm programları kapatıp, bilgiayarınızı yeniden başlatın. Açılış sırasında (bilgisayara göre değişebiliyor) Esc, F2 gibi tuşlara basarak (Press F2 to setup, press Esc for BIOS gibi yazılar görürsünüz) bilgisayarınızın BIOS ekranına girin ve açılışta bilgisayarın önce hangi sürücüye bakması gerektiğini (boot sırası) ayarlayın. Bilgisayar, boot için önce USB diski görmelidir (işlemlerin bu bölümü karışık geliyorsa Google’da “bilgisayarın boot sırasını değiştirmek” veya BISO açılış sırasını değiştirmek” diye arayıp daha detaylı yazılar bulabilirsiniz).
Bilgisayarımız artık açılışta ilk önce USB flash diski okuyacak ve Android 4.3 işletim sistemi ile açılacak. Bundan sonra yapmanız gerekenler, Android bir tableti satın aldığınızda yapmanız gerekenlerle aynı. Açılışta Wifi şifresini girmenizi isteyecek (klavye ilk etapta US klavye ayarlarında olacağı için dikkatli olun). Daha sonra Google hesabınızla oturum açıyorsunuz ve artık Android 4.3’ü kendi bilgisayarınızda kullanabilirsiniz!
Ayarlar’dan klavye düzenini türkçe klavyeye göre değiştirerek klavyedeki Türkçe karakterlerin çıkmasını sağlayabilirsiniz.
x86 bilgisayarlar için hazırlanan ve benim test ettiğim Android 4.3 sürümü henüz geliştirici aşamasındaki kararsız sürüm. O nedenle bazı hatalar içeriyor.
Android 4.3’ü bilgisayardan kullanırken edindiğim bazı deneyimleri de paylaşmak isterim hızlıca.
YouTube uygulamasında videoları izleyemedim. “Desteklenmeyen video biçimi” hatası aldım ama YouTube’un mobil sayfasını tarayıcı ile açtığınızda videoları izleyebiliyorsunuz.
Kamera uygulaması ile Netbook’un web cam özelliğini belki kullanabilirim düye düşünüp açtığımda önce kendimi gördüm ekranda, çalışıyordu ama sonra uygulama kendiliğinden kapandı ve bir daha çalıştıramadım. Hata verip uygulama çöküyor ve kendiliğinden kapanıyor. Hiç şaşırmadım açıkçası. Android’in bilgisayarda çalışması bile yeterince keyifliydi! Kamera olmasa da olur! :)
Gmail, Twitter, İnternet Tarayıcı gibi uygulamalar sorunsuz bir şekilde çalışıyor.
Kingsoft Office veya Google Drive uygulaması ile ofis belgeleri üzerinde rahat bir şekilde çalışabiliyorsunuz.
Bazı ekran görüntüleri;


9 yorum:

  1. Hocam selamlar;

    Bu usbden boot ediyor ve androidi çalıştırıyor doğru mu? Yoksa pc disklerine format atıp oraya mı yüklüyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. USB'den boot ediyor.

      Sil
    2. Peki androidin son sürüm dosyaları geldi mi 4.4. Yada ben telefonuma kurduğum custom carbon romu da bu şekilde usbye boot edebilir miyim?

      Sil
    3. Custom rom olayını bilmiyorum ama deneyebilirsiniz.Android için gelmiştir 4.4 fakat ben paylaşma gereği duymuyorum çünkü PC için kullanıyoruz fazla güncel olsa ne işe yarar ki ?

      Sil
  2. Peki ben sizden linkini alabilir miyim? Çünkü kullandığım bazı programlar 4.4 öncesini desteklemiyor. Bu programlarada pcden ulaşmak işimi kolaylaştıracaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.android-x86.org/download bu siteden istediğiniz andorid sürümünü bulabilirsiniz.

      Sil
  3. Birde ben x86 olayını atlamışım, bunun x64 olanı yok mudur? Benim pc 64bit . Bundan çalışmaz herhalde, doğru mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışır kardeşim o Android sürümü ile ilgili.

      Sil
  4. Teşekkürler...

    YanıtlaSil

Lütfen küfür,argo ve hakaret içeren sözler yazmayınız aksi takdirde yorumunuz yayımlanmayacaktır.Güvenirlik açısından anonim kullanıcıların yorum yapması devre dışı bırakıldı.